Wednesday, September 17, 2008

Persoalan Peti Ajaib 5 Bahagian (PA5B)

Apa maksud PA5B?
Persoalan pertama yang timbul dari teman tatkala aku menunjukkan draf akan plot cerpen yg bakal aku tulis..Dgn yakin aku mendeskripsikan bahawa peti ajaib itu adalah peti sejuk..
Kenapa peti sejuk?
Satu lagi persoalan yg muncul dr bibir temanku..Entahla.Aku pun tak pasti.Namun apa yg menjadi keyakinanku aku suka makan dan peti sejuk yg selalu menjadi sahabat kepada semua makananku..
Apa pula 5 bahagian tu?
Sekali lagi buat ke sekian kalinya aku menjawab persoalan itu. 5 bahagian itu mewakili 5 bahagian yg ada dlm peti sejuk aku dan juga sbg simbolik kpd 5 rukun Islam.
3 jam telah berlalu namun masih lagi terngiang-ngiang di telinga ini akan pendapat Dr.Mawar akan cerpen PA5B aku.Mungkin aku akan lakukan sedikit perubahan akan apa itu 5 bahagian dan kaitannya dgn kehidupan realiti watak utama dalam cerpen aku..

1 comment:

Mawar said...

Syazwani,
tahniah dengan idea yang memberangsangkan...hello peti ajaib....!


www.mawarshafei.blogspot.com